Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uplatnění právních norem v materiálovém inženýrství
Večeřa, Petr ; Pantělejev, Libor (oponent) ; Pavloušková, Zina (vedoucí práce)
Předkládaná práce popisuje některé body, ve kterých základní všeobecný normativní systém práva zasahuje do problematiky materiálového inženýrství. Nosnou částí práce je otázka právních odpovědností, ve kterých dominuje odpovědnost občanskoprávní, a to především jedna její část – odpovědnost za vady. Je proveden základní rozbor právní problematiky týkající se odpovědnosti za vady spolu s kategorizací vad jak z pohledu práva tak technické praxe, a následně jsou popsány některé hlavní metody, principy a zkoušky posuzování a zjišťování vlastností materiálů, a to jak destruktivním tak i nedestruktivním způsobem. Následuje související kapitola o degradačních procesech. Nedílnou součástí práce jsou úvahy nad možnými druhy právní odpovědnosti, které mohou dopadat na materiálového inženýra, s několika základními doporučeními pro kontraktaci, stejně tak jako nástin problémů, se kterými se může odborný pracovník setkat při soudním či mimosoudním řešení sporů. Zvláštní pozornost je věnována otázkám technické normalizace, neboť s touto není odborná jak právní tak technická veřejnost detailněji seznámena.
Metoda ACFS a její využití v různých kulturách
Šetková, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá metodou s názvem Dynamické testování kognitivních funkcí u dětí (ACFS) a možnostmi jejího využití v Česku a dalších kulturách. Teoretická část nejdříve krátce představí principy dynamického vyšetření, a pak se zaměřuje na metodu ACFS, průběh vyšetření a subškály, na kterých je dítě hodnoceno. Dále rozebírá možnosti využití ACFS jak pro diagnostické, tak pro výzkumné účely. V neposlední řadě pak poskytne náhled do několika výzkumů z různých kulturních prostředí provedených za pomoci ACFS. Součástí práce je i návrh výzkumu, který má za cíl ověřit validitu ACFS jako nástroje pro diagnostiku školní zralosti.
Způsoby zjišťování kognitivních deficitů u dětí předškolního věku
Hronová, Veronika ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsoby zjišťování kognitivních deficitů u předškolních dětí. Teoretická část bakalářské práce je nejprve zaměřena poznatky ohledně kognitivní úrovně u dětí v předškolním věku. Následně jsou popsány kognitivní deficity, jež se v tomto věku mohou projevovat. Největší pozornost je věnována diagnostickým nástrojům, které se v České republice využívají k vyšetření předškolních dětí. V práci jsou zmíněny jak klasické standardizované metody, tak metody dynamického vyšetření. Na závěr teoretické části jsou tyto dvě metody srovnány. Empirická část obsahuje návrh výzkumu, jehož cílem je ověřit přínos nově standardizovaného testu dynamického vyšetření ACFS z dlouhodobého hlediska. Klíčová slova: diagnostické metody, kognitivní deficity, předškolní děti, dynamické vyšetření
Metoda ACFS a její využití v různých kulturách
Šetková, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá metodou s názvem Dynamické testování kognitivních funkcí u dětí (ACFS) a možnostmi jejího využití v Česku a dalších kulturách. Teoretická část nejdříve krátce představí principy dynamického vyšetření, a pak se zaměřuje na metodu ACFS, průběh vyšetření a subškály, na kterých je dítě hodnoceno. Dále rozebírá možnosti využití ACFS jak pro diagnostické, tak pro výzkumné účely. V neposlední řadě pak poskytne náhled do několika výzkumů z různých kulturních prostředí provedených za pomoci ACFS. Součástí práce je i návrh výzkumu, který má za cíl ověřit validitu ACFS jako nástroje pro diagnostiku školní zralosti.
Způsoby zjišťování kognitivních deficitů u dětí předškolního věku
Hronová, Veronika ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsoby zjišťování kognitivních deficitů u předškolních dětí. Teoretická část bakalářské práce je nejprve zaměřena poznatky ohledně kognitivní úrovně u dětí v předškolním věku. Následně jsou popsány kognitivní deficity, jež se v tomto věku mohou projevovat. Největší pozornost je věnována diagnostickým nástrojům, které se v České republice využívají k vyšetření předškolních dětí. V práci jsou zmíněny jak klasické standardizované metody, tak metody dynamického vyšetření. Na závěr teoretické části jsou tyto dvě metody srovnány. Empirická část obsahuje návrh výzkumu, jehož cílem je ověřit přínos nově standardizovaného testu dynamického vyšetření ACFS z dlouhodobého hlediska. Klíčová slova: diagnostické metody, kognitivní deficity, předškolní děti, dynamické vyšetření
Uplatnění právních norem v materiálovém inženýrství
Večeřa, Petr ; Pantělejev, Libor (oponent) ; Pavloušková, Zina (vedoucí práce)
Předkládaná práce popisuje některé body, ve kterých základní všeobecný normativní systém práva zasahuje do problematiky materiálového inženýrství. Nosnou částí práce je otázka právních odpovědností, ve kterých dominuje odpovědnost občanskoprávní, a to především jedna její část – odpovědnost za vady. Je proveden základní rozbor právní problematiky týkající se odpovědnosti za vady spolu s kategorizací vad jak z pohledu práva tak technické praxe, a následně jsou popsány některé hlavní metody, principy a zkoušky posuzování a zjišťování vlastností materiálů, a to jak destruktivním tak i nedestruktivním způsobem. Následuje související kapitola o degradačních procesech. Nedílnou součástí práce jsou úvahy nad možnými druhy právní odpovědnosti, které mohou dopadat na materiálového inženýra, s několika základními doporučeními pro kontraktaci, stejně tak jako nástin problémů, se kterými se může odborný pracovník setkat při soudním či mimosoudním řešení sporů. Zvláštní pozornost je věnována otázkám technické normalizace, neboť s touto není odborná jak právní tak technická veřejnost detailněji seznámena.
Návrhy na zlepšení procesu testování
Valenta, Luboš ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Trčka, Adam (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zlepšováním procesu testování ve společnosti Atos na základě metodiky Rational Unified Process. Cílem této práce je navrhnout zlepšení tohoto procesu. V úvodní části teoretické části je poskytnut přehled procesu testování podle metodiky RUP. Tato část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitole je věnována jednotlivým aktivitám, které se vyskytují v procesu testování dle metodiky RUP. Druhá kapitola se zabývá jednotlivými činnostmi a jejich cíli. V kapitole o rolích jsou rozepsány jednotlivé odpovědnosti rolí a požadavky, které musí splňovat. Ve čtvrté kapitole jsou popsány artefakty, které se vyskytují v procesu testování. V části věnované společnosti Atos je tato společnost přestavena a vysvětleny způsoby vývoje software v této společnosti. Jsou zde představeny všechny fáze vývoje software, které se v této společnosti vyskytují a jsou popsány rozdíly v procesu vývoje software při realizaci za pomocí subdodavatele. Části o testování popisuje rozdělení testování ve společnosti Atos. V kapitole o statickému testování je popsán proces tohoto testování, zúčastněné role a typy statického testování. V části zabývající se dynamickým testováním je představena metodiky Global Delivery Platform a je zde popsán proces dynamického testování, vazby na ostatní procesy, jednotlivé role, typy testů a úrovně testů. V praktické části jsou na základě stanovených definic porovnány metodiky RUP a GDP a na základě porovnání stanoveny doporučení zlepšení procesu v metodice GDP.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.